De Medishop winkels zijn open.Lees de aangepaste maatregelen hier

Bestellen

Je hebt een account nodig om een bestelling te plaatsen op de webshop. Wij hebben deze informatie nodig om je factuur correct op te maken.
Voor bepaalde artikelen is een verdere uitleg of plaatsing vereist. Om een goede dienstverlening te garanderen, vragen wij om voor deze artikelen telefonisch of via mail contact op te nemen. Je kan onze klantendienst bereiken via infomedishop@fsmb.be of 078 15 60 30.
Om een bestelling aan te passen, neem je zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst via infomedishop@fsmb.be of 078 15 60 30. Vergeet niet om je ordernummer te vermelden.
Wanneer een artikel niet in voorraad is of een langere leveringstermijn heeft, wordt dit aangeduid in de webshop. Indien er toch een probleem zou zijn met de voorraad, contacteren wij jou.

Je kan producten bestellen:

  • Rechtstreeks in de Medishop, daar zijn de meeste producten ook onmiddellijk beschikbaar.
  • In alle kantoren van onze mutualiteit
  • Via het formulier onderaan de pagina
  • Telefonisch via 078 15 60 30
  • Via e-mail: infomedishop@fsmb.be

Huren

Je kan het overzicht van de artikelen die je kan lenen of huren raadplegen in de webshop. Je kan de artikelen die je nodig hebt, aanvragen door online al je gegevens in te vullen. Een medewerker van de Medishop zal je contacteren voor de verdere afhandeling van je aanvraag.
Je kan een personenalarmsysteem bij Medishop aanvragen.Klik hier voor meer info.
Voor bepaalde mobiliteitshulpmiddelen zoals een rollator, rolstoel of scooter kan je in sommige gevallen een tegemoetkoming krijgen via je ziekenfonds en de Vlaamse Sociale Bescherming (of Iriscare). Je krijgt het materiaal dan gratis of je betaalt maar een deel van de aankoopprijs. Om deze tegemoetkoming aan te vragen heb je een specifiek medisch voorschrift nodig. Klik hier voor meer info.

Betalen

Het is niet mogelijk om voor een artikel te betalen bij aflevering tenzij dit specifiek vermeld staat op de webshop. Elke online bestelling dient online betaald te worden. Kan je niet online bestellen en betalen? Neem contact op met onze klantendienst via infomedishop@fsmb.be of 078 15 60 30.
Je kan online betalen via Bancontact.

Je kan steeds een bestelling plaatsen:

  • rechtstreeks in een Medishop winkel;
  • in het kantoor van de mutualiteit FSMB (alleen voor leden);
  • door te mailen naar infomedishop@fsmb.be;
  • door te bellen naar 078 15 60 30.

De betaling gebeurt dan via bancontact in de Medishop, in het kantoor van de mutualiteit of bij de levering aan huis. Let op! Voor een levering aan huis die niet online besteld en betaald is, zijn er andere leveringsvoorwaarden van toepassing. De medewerker van de Medishop zal je hierover informeren. Leveringen in één van de drie Medishops (iedereen) of in een kantoor van de mutualiteit FSMB (alleen leden) zijn steeds gratis.

Leveren en afhalen

Bestelde producten worden zo snel mogelijk geleverd overeenkomstig de gevraagde leveringswijze. De maximale leveringstermijn bedraagt 30 dagen, te rekenen vanaf de dag na uw bestelling. Alle goederen worden geleverd onder voorbehoud van hun beschikbaarheid. Promoties lopen steeds gedurende de aangegeven periode of zolang de voorraad strekt.
Wij proberen onze ledenprijs zo laag mogelijk te houden. Wij vragen dus steeds een vaste leveringskost van 6 euro voor een thuislevering die online besteld en betaald werd tenzij anders vermeld op de website. Voor een levering in een kantoor van de mutualiteit FSMB (enkel leden FSMB) of in één van de drie Medishops (voor iedereen) betaal je geen verzendkosten.
Er wordt altijd gratis geleverd in één van onze drie Medishops (voor iedereen) of in een kantoor van de mutualiteit FSMB (enkel voor leden) tenzij anders vermeld op de website omdat de aard van het artikel dit niet toelaat (bijvoorbeeld in het geval van een tillift).

Ruilen en retour

Artikelen die niet voldoen aan je verwachtingen kan je zonder probleem terugsturen mits er voldaan is aan de retourvoorwaarden. Neem contact op met onze klantendienst via infomedishop@fsmb.be of 078 15 60 30.

De consument heeft het recht aan Thuishulp VZW/Aide à domicile ASBL mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 dagen vanaf de dag die volgt op de levering van het artikel. 

Klanten die van het herroepingsrecht gebruik wensen te maken, moeten binnen de 14 dagen vanaf de levering, contact opnemen via mail of via een modelbrief voor herroeping met de klantendienst van Thuishulp VZW/Aide à domicile ASBL en de goederen binnen de 7 kalenderdagen na het uitoefenen van het herroepingsrecht op hun kosten terugbezorgen aan Thuishulp VZW/Aide à domicile ASBL op het adres te 1000 Brussel, Zuidstraat 112-114.

De klant kan de artikels ook binnenleveren in een Medishopwinkel naar keuze of in een kantoor van de FSMB. Het aanvaarden van het artikel, door het winkelpersoneel van Thuishulp VZW/Aide à domicile ASBL of de ontvangst ervan in een kantoor, kan niet geïnterpreteerd worden als een uitspraak betreffende de ontvankelijkheid binnen de voorwaarden.

Enkel artikelen die zich in de originele en onbeschadigde verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen. Zullen in geen geval worden teruggenomen:

  • gebruikte, bevuilde, beschadigde of onvolledige artikelen 
  • artikelen waarvan de verpakking (of een deel ervan) geopend werd 
  • artikelen die op maat van de klant zijn gemaakt en volgens de door de klant opgegeven specificaties worden vervaardigd
  • artikelen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden
  • artikelen die een duidelijk hygiënisch karakter hebben of gevaar kunnen inhouden voor de volksgezondheid na gebruik.

Voorbeelden van dergelijke artikelen zijn kousen, incontinentiemateriaal, matrassen, steriel materiaal, spenen, hoofdkussens, toiletstoelen, enz. Deze lijst is niet-exhaustief.

Klanten die van het herroepingsrecht gebruik wensen te maken, moeten binnen de 14 dagen vanaf de levering, contact opnemen via mail of via een modelbrief voor herroeping met de klantendienst van Thuishulp VZW/Aide à domicile ASBL en de goederen binnen de 7 kalenderdagen na het uitoefenen van het herroepingsrecht op hun kosten terugbezorgen aan Thuishulp VZW/Aide à domicile ASBL op het adres te 1000 Brussel, Zuidstraat 112-114. De klant kan de artikels ook binnenleveren in een Medishopwinkel naar keuze of in een kantoor van de FSMB. Het aanvaarden van het artikel, door het winkelpersoneel van Thuishulp VZW/Aide à domicile ASBL of de ontvangst ervan in een kantoor, kan niet geïnterpreteerd worden als een uitspraak betreffende de ontvankelijkheid binnen de voorwaarden.

Voor de volgende artikelen geldt het herroepingsrecht niet:

  • gemonteerde, gebruikte, vuile, beschadigde en onvolledige artikelen;
  • artikelen waarvan de verpakking werd geopend (volledig of gedeeltelijk), waardoor ze niet meer als nieuw verkocht kunnen worden;
  • artikelen die een duidelijk persoonlijk en hygiënisch karakter hebben; artikelen die op maat van de klant werden gemaakt;
  • artikelen die door hun aard niet geretourneerd kunnen worden.

Twijfel je over een bepaald artikel dat niet kan worden teruggestuurd? Vraag dan voor je aankoop eerst advies aan één van onze medewerkers of kom langs in een Medishop.

Garantie en reparatie

Elk artikel is onderworpen aan de wettelijke garantie vanaf de datum van aankoop door (desgevallend levering aan) de eerste eigenaar. Neem contact op met onze klantendienst via infomedishop@fsmb.be of 078 15 60 30. Vergeet niet om je factuurnummer te vermelden.
Is je artikel defect of beschadigd geraakt? Neem contact op met onze klantendienst via infomedishop@fsmb.be of 078 15 60 30. Vergeet niet om je factuurnummer te vermelden.
Binnen de garantieperiode worden technische gebreken aan het artikel gratis hersteld. Na de garantieperiode betaal je de herstellingskosten bij de levering van je herstelde artikel tenzij anders overeengekomen. Wij maken altijd een offerte op voor we aan de herstelling beginnen. Je kan steeds kiezen of je het artikel laat herstellen voor de afgesproken prijs, ofwel niet laat herstellen. In dat geval vragen we verzendkosten voor het terugsturen van het defecte artikel. Je kan ook kiezen om het artikel te laten vernietigen. In dat geval betaal je geen kosten. Pas op! De garantie dekt geen accessoires, noch schade veroorzaakt door het verkeerd gebruiken van het artikel. Lees altijd aandachtig de gebruiksaanwijzing.

Professionelen

Als professional of verpleegkundige kan je op dit ogenblik nog niet online bestellen. Je kan het volledige aanbod wel online raadplegen. Mail je bestelling door met je RIZIV-nummer en/of BTW-nummer op infomedishop@fsmb.be en wij zorgen ervoor dat alles klaarstaat op het moment van afhaling. Je kan hiervoor gebruik maken van ons bestelformulier.
Heb je een samenwerkingsovereenkomst met onze vzw dan wordt ook voor jou de ledenprijs toegepast of krijg je een speciaal tarief (bijvoorbeeld voor incontinentiemateriaal). Je korting wordt dan automatisch verrekend op de factuur. Professionelen en verpleegkundigen zonder samenwerkingsovereenkomst betalen de niet-ledenprijs.
Zoek je een bepaald artikel, maar kan je het niet vinden op de webshop? Stuur ons een mailtje op infomedishop@fsmb.be en we bekijken wat er mogelijk is.
Als professional of verpleegkundige heb je geen recht op een tussenkomst van de aanvullende verzekering bij aankoop van incontinentieluiers of andere artikelen waarvoor de FSMB een tussenkomst voorziet. Er is wel een speciaal tarief van toepassing voor professionelen of verpleegkundigen die een samenwerkingsovereenkomst hebben met onze vzw: neem contact op met onze klantendienst voor de prijzen via infomedishop@fsmb.be of 078 15 60 30.

Wat is Medishop?

De Medishop verkoopt, verhuurt en leent een uitgebreid gamma (para)medische artikelen uit voor lichaamsconditie, baby's, woningaanpassing, autonomie en bandagisterie. De Medishop is speciaal opgericht voor de leden van de Socialistische Mutualiteit Brabant. Om recht te hebben op een tussenkomst van de mutualiteit of op de ledenprijs moet je aangesloten zijn bij de FSMB én in orde zijn met de bijdrage van de aanvullende verzekering. De ledenprijs en/of tussenkomst van de aanvullende verzekering wordt automatisch toegepast bij het afrekenen van je bestelling.
Via dit kaartje kan je al onze Medishops en FSMB-kantoren terugvinden. Wij hebben een winkel in Brussel, Vilvoorde en Leuven en tal van afhaalpunten in heel Vlaams-Brabant en Brussel.

Prijzen

Om recht te hebben op een tussenkomst van de mutualiteit moet je:
    • aangesloten zijn bij de FSMB
    • én in orde zijn met de bijdrage van de aanvullende verzekering.

Ben je nog geen lid? Neem een kijkje op www.fsmb.be of klik hier voor het inschrijvingsformulier.

Om recht te hebben op een tussenkomst van de mutualiteit moet je:
  • aangesloten zijn bij de FSMB
  • én in orde zijn met de bijdrage van de aanvullende verzekering.

Ben je nog geen lid? Neem een kijkje op www.fsmb.be of klik hier voor het inschrijvingsformulier.

Indien de ledenprijs of tussenkomst niet wordt toegepast: neem contact op met onze klantendienst via infomedishop@fsmb.be of 078 15 60 30.
Heb je als professional of verpleegkundige een samenwerkingsovereenkomst met onze vzw dan: wordt ook voor jou de ledenprijs toegepast (merendeel van de artikelen); krijg je een speciaal tarief voor artikelen waar een tussenkomst van de aanvullende verzekering van toepassing is (bijvoorbeeld voor incontinentiemateriaal). Je korting wordt automatisch toegepast op de factuur. Professionelen en verpleegkundigen zonder samenwerkingsovereenkomst betalen de niet-ledenprijs.

Andere

Via ons contactformulier kan je een vraag stellen. Je kan ook mailen naar infomedishop@fsmb.be of bellen naar 078 15 60 30. Wij helpen je dan spoedig verder.